Vacatures

Vacature Finance Officer
Functietitel: Finance Officer
Locatie: Almere
Rapporteert aan: Financieel & Operationeel Directeur

Wie zijn wij?

Victron Energy, opgericht in 1975, is een wereldleider in energieoplossingen. Onze missie is om altijd en overal betrouwbare en efficiënte energieoplossingen te leveren. We ontwerpen en produceren geavanceerde energieproducten zoals omvormers, laders en energieopslagsystemen, die diverse toepassingen ondersteunen, zoals off-grid systemen, maritieme toepassingen, automotive en noodstroom. We streven ernaar om klanten wereldwijd betrouwbare energieoplossingen te bieden.

Functieoverzicht

Bij Victron betekent een Finance Officer deel uitmaken van ons Finance team en deel uitmaken van een dynamische, no-nonsense organisatie met een platte structuur. We zijn er trots op een hechte sfeer te creëren waarin samenwerking met verschillende afdelingen en internationale collega's vanzelfsprekend is.

We groeien snel, maar blijven trouw aan de kernwaarden van ons familiebedrijf.
Ons hoofdkantoor is gevestigd in Almere, maar onze wereldwijde aanwezigheid reikt ver.

Wij geloven in efficiënt werken - geen onnodige vergaderingen hier! We vieren ook graag samen successen door evenementen te organiseren zoals bedrijfsweekenden, barbecues, sponsordagen, feestdagen en, eens in de vijf jaar, een groot feest tijdens Sail Amsterdam.

Jouw verantwoordelijkheden

Als Finance Officer werk je samen met drie teamleden en beheer je de operationele financiële processen. Jouw rol is ervoor te zorgen dat de financiële afdeling soepel verloopt.

  • Klantaccounts aanmaken voor de website
  • Inkoop- en kostenfacturen controleren, verwerken en registreren
  • De crediteurenadministratie beheren
  • Communicatie met leveranciers onderhouden over facturen en betalingen
  • De debiteurenadministratie beheren
  • Debiteuren bewaken en toezicht houden op kredietbeheer
  • Klanten te woord staan ​​over facturen, betalingen en kredietzaken
  • Zowel nieuwe als bestaande debiteuren en crediteuren beheren en onderhouden
  • Bankzaken afhandelen, zoals het boeken van bankafschriften, het voorbereiden van betalingsbatches en het beheren van banksaldi
  • Het organiseren en onderhouden van afdelingsdocumentarchieven
  • Afdelingsprojecten en financiële collega's ondersteunen waar nodig

Wat breng jij mee?

  • Minimaal MBO-niveau (of gelijkwaardig) in Finance en/of Accounting
  • Ervaring in een internationale werkomgeving
  • Ervaring met Exact Globe of een gerelateerd financieel systeem
  • Vloeiend in zowel Nederlands als Engels, zowel schriftelijk als mondeling
  • Sterke analytische vaardigheden met het vermogen om patronen en verbanden te herkennen
  • Een proactieve en vindingrijke houding met een hoge mate van nauwkeurigheid
  • Een sterke teamspeler met een servicegerichte mentaliteit en gevoel voor humor!
  • Je woont bij voorkeur in de omgeving van Almere en bent minimaal 32 uur per week beschikbaar

Wat wij bieden:

  • Word onderdeel van een groep echte Tech-enthousiastelingen die bruisen van energie
  • Een no-nonsense familiebedrijfscultuur waar we out-of-the-box denken
  • Een competitief salaris en een royale kwartaalbonus met een eindejaar bonus (op basis van prestaties)
  • Ontwikkelingsmogelijkheden met ondersteuning van je persoonlijke Goodhabitz-account
  • Leuke bedrijfsevenementen voor medewerkers en familieleden

Geïnteresseerd?

Stel jezelf voor en solliciteer via LinkedIn. We kijken uit naar je sollicitatie!

We stellen uw interesse op prijs, maar acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Vacature Team Lead Orderdesk

Functietitel: Team Lead Orderdesk
Locatie: Almere
Rapporteert aan: Finance & Operations Director

Organisatie

Victron Energy, opgericht in 1975, is een wereldwijde marktleider op het gebied van energieoplossingen. Onze missie is het leveren van betrouwbare en efficiënte energieoplossingen. We ontwerpen en produceren geavanceerde energieproducten zoals omvormers, laders en opslagsystemen, geschikt voor uiteenlopende toepassingen, zoals bijvoorbeeld off-grid systemen voor boten en campers. We zetten ons in om klanten wereldwijd van betrouwbare energie te voorzien.

Functie

Ben jij een inspirerende leider met een passie voor logistiek en klantgericht werken?
Wij zijn op zoek naar een gedreven Team Lead die onze Orderdesk naar een hoger niveau tilt. In deze rol geef je richting aan de verdere ontwikkeling en uitbreiding van de afdeling, waarbij je ook nieuwe activiteiten op het gebied van logistiek en Warehousing integreert. Jij wordt de spil in het web van de volledige orderstroom binnen Victron, en zorgt ervoor dat alles – van bestelling tot levering – soepel, efficiënt en klantgericht verloopt.

We groeien snel, maar blijven trouw aan de kernwaarden van ons familiebedrijf: mensgericht, informeel en ondernemend! Ons hoofdkantoor is gevestigd in Almere, maar onze wereldwijde aanwezigheid reikt veel verder. Wij geloven in efficiënt werken - dus geen onnodige vergaderingen! Ook vieren we graag samen successen, met evenementen zoals ons jaarlijkse personeelsweekend, BBQ’s, sponsordagen, Kerstfeesten en eens in de vijf jaar een groot feest tijdens SAIL Amsterdam.

Wat ga je doen?

Als Team Lead Orderdesk werk je samen met je team aan het verwerken van complexe, wereldwijde orders. Je zorgt ervoor dat de geautomatiseerde orderverwerking soepel verloopt en je houdt toezicht op een efficiënte en nauwkeurige afhandeling van orders.

  • Leiding geven aan en coachen van het Orderdesk-team;
  • Verdelen en coördineren van dagelijkse verantwoordelijkheden en het stellen van prioriteiten;
  • Continu verbeteren van het (al sterk geautomatiseerde) orderverwerkingsproces en bijbehorende systemen;
  • Resultaten monitoren en samenwerken met externe (uitbestede) magazijnen;
  • Fungeren als escalatiepunt voor complexe orderproblemen en klantvragen;
  • Samenwerken met Sales, Logistiek en andere afdelingen voor een soepel orderverloop;
  • Analyseren van knelpunten en rapporteren aan het management;
  • Ondersteunen bij de operationele taken waar nodig.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in ordermanagement, bij voorkeur met leidinggevende verantwoordelijkheden;
  • Ervaring met internationale orderstromen (import/export kennis is gewenst);
  • Sterke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels; kennis van Duits en/of Frans is een pré;
  • Analytisch, oplossingsgericht, stressbestendig en proactief met een focus op teamontwikkeling;
  • Woonachtig in de omgeving van Almere en beschikbaar voor 32-40 uur per week.

Wat bieden wij jou?

  • De kans om te werken voor een wereldwijde leider in energieoplossingen;
  • Een goed salaris met een collectieve kwartaalbonus èn een eindejaar bonus op basis van je (team)prestaties;
  • Leuke bedrijfsactiviteiten voor medewerkers én familieleden!

Geïnteresseerd?

Stel jezelf voor en solliciteer via LinkedIn. We kijken uit naar je sollicitatie!

We waarderen je interesse, maar willen je vriendelijk verzoeken om onze vacatures niet te gebruiken voor acquisitiedoeleinden.