Veldtest: Zonnepanelen

Een vergelijking tussen Mono, Poly, PERC en Dubbele PV-modules.

Totale zonneopbrengst: --
S
Totale zonneopbrengst: --
S
Totale zonneopbrengst: --
S
Totale zonneopbrengst: --
S
Totale zonneopbrengst: --
E
Totale zonneopbrengst: --
W
Roemenië
--
--
Installatie datum: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Instraling

Dit is een praktijktest en de resultaten zijn specifiek voor deze installatie op deze locatie. Graag onderzoeken wat de beste oplossing is voor de eigen situatie, want de resultaten kunnen verschillen naargelang de omgevingsinvloeden.

Totale zonneopbrengst per 27/03/2023 toen de resultaten opnieuw werden ingesteld:
Mono: 9158 kWh
Split-cell: 9511 kWh
Poly: 9113 kWh
Perc: 9471 kWh
Perc-oost: 1970 kWh
Perc-west: 1730 kWh

Groot Jacht

Geavanceerd op zee

Grote jachten bieden meer luxe en comfort dan de meeste huizen. Of zelfs hotels. U wandelt er rond in de volledig uitgeruste keuken, kunt genieten van een eersteklas entertainmentsuite of uw zaken afhandelen in een verfijnd kantoor. Victron past het niveau van luxe aan de allernieuwste energieapparatuur aan, die u maandenlang volledige autonomie geeft.

Hoeveel energie heeft nodig?

Laten we aannemen dat u een deel van het jaar doorbrengt op uw tweede, drijvende thuis. De enorme voorraden aan boord bieden u de vrijheid om wekenlang weg te blijven van de kust en voor anker te liggen in uw favoriete baai. Dankzij een volledig uitgerust kantoor aan boord is het 'business as usual' met een uitzicht waar zelfs uw kantoor in Manhattan niet aan kan tippen.

Wat is het Optimal Energy-plan dat het allemaal mogelijk maakt?

Verbruik

Hoeveel heeft u nodig?

Een luxe jacht is tot de rand gevuld met elektrische apparatuur. De essentiële apparatuur voor zeilboten draait meestal op gelijkstroom (DC), de grotere apparaten gebruiken wisselstroom (AC). Over het algemeen is airconditioning de grootste energieverbruiker. Wasmachines, drogers en ontziltingsinstallaties zijn ook grote energieverbruikers. Grotere jachten gebruiken alle denkbare elektronica, waardoor het verbruik nog verder stijgt.

20 kWh tot 64 kWh/dag of zelfs meer

'Normaal' en 'zwaarder' en vrijwel onbeperkte dagelijkse verbruiksprofielen. Lees meer

Opslag & conversie

Hoeveel energie moet er worden opgeslagen?

Het opslaan van energie in accu's helpt om het gebruik van een aggregaat te verminderen. Als u 's nachts accu's gebruikt in plaats van een luidruchtige (hoofd)aggregaat, kunt u naar de vogels in de lagune luisteren terwijl u rustig in slaap valt. Idealiter heeft de serviceaccu voldoende capaciteit om de kritieke gebruikers van de boot minstens 24 uur te kunnen ondersteunen.

Generatie

Waar komt de energie vandaan?

De enorme hoeveelheid stroom moet worden opgewekt. Het net op een groot luxe jacht combineert meestal verschillende bronnen om aan de vraag te kunnen voldoen. De ruggengraat zal drie fasen gebruiken om de grootste ladingen te ondersteunen.

In de jachthaven wordt het jacht aangesloten op drie fase walstroom. . De motoren van de boot kunnen ten minste een deel van de energie leveren tijdens het varen. Vaak hebben ze de hulp van (meerdere) aggregaat(en) of accu's nodig om alles draaiend te houden. Zonnepanelen kunnen niet alle benodigde energie leveren, maar ze kunnen helpen bij het besparen van brandstofkosten voor de aggregaten.

Grotere jachten zijn vaak uitgerust met twee aggregaten. De hoofdaggregaat biedt alle stroom die nodig is als u een groot feest zou willen organiseren. Een kleinere tweede aggregaat (hybride in combinatie met de accu's) kan worden gebruikt met minder mensen aan boord. De super stille versie zou de airconditioning 's nachts kunnen voeden als het warm is of de vloerverwarming als het koud is.

Het kiezen van de juiste Victron-oplossing voor uw jacht kunt u het beste overlaten aan een expert. Uw Victron Professional helpt u graag om het beste van het beste aan boord te halen.

Uw browser lijkt de nieuwste technologieën niet te ondersteunen. Overweeg het gebruik van een modernere browser om deze sectie correct te zien.

Schema

voor een op lithium en loodzuuraccu gebaseerd systeem

Hoe worden de systeemontwerp overwegingen in een robuust systeem vertaald?

Serviceaccu
Laden

AC-apparaten

Alles wat u van een groot huis mag verwachten, vind u ook in een luxe huis. Al deze apparaten gebruiken wisselstroom. Denk hierbij aan:

  • Entertainmentsuite
  • Televisie(s)
  • Kantoor met computers enz.
  • Telefoonopladers
  • Koelkast en vriezer
  • Koffiezetapparaat
  • Broodbakmachine
  • Vaatwasser
  • Magnetron
  • Mixer
  • Wijnkoeler
  • Wasmachine
  • Wasdroger

BatteryProtect

Het te diep ontladen van een accu zal de accu beschadigen. Door een Victron BatteryProtect toe te voegen wordt de accu ontkoppelt als de spanning onder een vooraf ingesteld niveau daalt. Geen schade.

Een Victron BatteryProtect biedt nog meer. Ingebouwde uitschakelvertragingen zorgen ervoor dat vitale elektronica niet per ongeluk wordt losgekoppeld, bijvoorbeeld als het starten van een motor een korte spanningsval veroorzaakt. Alles wordt ook automatisch weer aangesloten als de accu voldoende is opgeladen.

BatteryCombiner

De Cyrix BatteryCombiner is de enige veilige manier om de serviceaccu te verbinden met de startaccu (om de motoren van uw boot te starten). Met een BatteryCombiner kunt u de huisaccu opladen via de dynamo zonder het risico te lopen dat de startaccu (die altijd startklaar moet zijn) leegloopt. Als er andere stroombronnen beschikbaar zijn (bijv. walstroom/zonne-energie/aggregaatstroom), kan de Cyrix BatteryCombiner in twee richtingen laden van de serviceaccu naar de startaccu.

Gebruik een Cyrix als de spanning van de start- en huisaccu hetzelfde zijn: de stroomclassificatie moet gelijk zijn aan of groter zijn dan de stroomclassificatie van de dynamo. Als de huisaccu een lithium-accu is en de stroom van de dynamo kleiner is dan die van de huisaccu, of als de spanning van de start- en huisaccu van elkaar verschillen, gebruik dan een DC-DC-omvormer of een Buck-Boost.

Battery Management Systems

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Inverter/Chargers, Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect, Inverter/Charger), the modular Lynx distribution system features the Lynx BMS and other modules for more control over the DC busbar. For vehicles and boats all-in-one functionalities are available in the Smart BMS versions for Victron Lithium batteries, but also include current limiting to protect the alternator from overheating and BatteryProtect-like functionality to shut down the loads when pre-set critical battery conditions are met.

Victron Energy also offers full flexibility when it comes to selecting a third-party off-grid battery bank (and their BMS) of choice. A large number of well supported Lithium battery manufacturers can be easily integrated through the use of a mandatory GX-device. This flexibility enables our customers to perfectly match their off-grid needs for their unique power situation. When working with unsupported brands, a Victron Energy Battery Monitor is required to pass on accurate state of charge readings to the wider system.

Zie al onze Battery Management Systems

Accumonitor

Een accumonitor is als een brandstofmeter voor de accu. Het registreert hoeveel stroom verbruikt en geladen is. De accumonitor berekent de laadstatus, de overgebleven capaciteit en de tijd totdat de accu leeg is. De accuspanning geeft geen nauwkeurige indicatie over de laadtoestand (zeker niet onder belasting). Een accumonitor doet dat wél.

Victron Energy accumonitors bewaren historische gegevens zoals het aantal laadcycli, diepste ontlading, hoogste spanning, laagste spanning enz. De accu monitor waarschuwt bij kritieke toestanden zoals lage spanning of laadtoestand en kan zelfs afsluiten of een aggregaat starten om dure accu schade te voorkomen.

Victron biedt accubewakers met of zonder beeldscherm. De smart-versies stellen u in staat om met behulp van onze gratis VictronConnect-app de gedetailleerde gegevens te volgen en de instellingen aan te passen.

De meeste lithiumsystemen hebben een accubeheersysteem nodig, waarmee informatie over de accu naar het grotere systeem kan worden gevoerd. Op deze manier kan een accubewaker overbodig worden. Ga naar Accubeheersysteem voor meer informatie. Bekijk al onze Accumonitors

Boat engines

Large yachts are equipped with marine engines similar to those in commercial vessels. The engines are designed to run continuously, for weeks on end. They come with high-output alternators to charge the engine batteries, drive fuel pumps, etc. They are also intended to power DC equipment like the desalination plant, winches, navigation, refrigeration, etc.

Boat Network

Keeping grips on all the systems on board can be a hassle. The solution: tie everything together in a single boat network using NMEA communication standards. Your boat network can include navigation equipment, tank senders, battery monitoring and much more. The status information can trigger alarms and shutdowns, adding to the safety on board. The Cerbo GX now supports the NMEA2000 out protocol, allowing you to monitor your boat’s network of systems from wherever you are.

Cerbo GX

The Victron Cerbo GX is the communication-centre of your boat’s installation, allowing you to always have perfect control from wherever you are and maximises its performance. Simply connect through our Victron Remote Management (VRM) portal, or access directly, using the optional GX Touch 50 screen, a Multi Functional Display or our VictronConnect app thanks to its added Bluetooth capability.

The Victron Cerbo GX is an easy to use visual system. Instantly monitor the battery state of charge, power consumption, power harvest from PV, generator, and mains, or check tank levels and temperature measurements. Easily control the shore power input current limit, (auto)start/stop generator(s) or even set quiet periods to avoid starting the generator in the middle of the night. Change any setting to optimise the system, follow up on alerts, perform diagnostic checks and resolve challenges remotely. The Cerbo GX turns any power challenge into an effortless experience.

Elektronica aan boord

Een luxe jacht heeft veel DC-apparatuur aan boord. De meeste van deze apparaten zijn nodig om het schip veilig te laten werken. De accu moet groot genoeg zijn om ze te ondersteunen, zelfs als de motoren en aggregaten van het schip niet draaien.

  • Bedieningspaneel van het schip
  • Log/dieptemeter
  • Kaartplotter
  • Navigatie / GPS
  • Navtex
  • Automatische piloot
  • Radio - alle frequentiebanden
  • Satellietcommunicatie
  • Nautische verkeersidentificatiesystemen
  • Navigatieverlichting
  • Pompen
  • Ventilatoren
  • Interieurverlichting
  • HiFi

Generator

Large yachts are often equipped with two or more generators. The main generator (i.e. 50 kW) covers all the power you’ll need to throw a big party. A quiet, smaller generator (i.e. 8 kW) could be used with less people on board or power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold.

Adding batteries and Victron’s PowerAssist creates a smart hybrid power concept. It comes with several advantages:

  • Longer generator free periods.
  • Reduced rating of the generator.
  • Reduces shore power requirement.
  • Uninterrupted AC power on board.
  • Increase redundancy and therefore safety.

Bigger yachts with large Lithium (house) battery banks can also have dedicated DC-DC generators to directly charge the batteries.

GX GSM Dongle

A GX GSM module will give you 3G internet connectivity to the on board systems. When the boat is in range of a 3G network, it will send data to the VRM website and you can monitor the boat from your smartphone. The GSM module adds tracking the boat, recording your trips and putting up a geo-fence around the boat. You will get an alert via mail when the boat travels outside the geo-fence area.

GX 4G-modules

Een GX 4G-module voegt mobiele internetverbinding toe aan uw Victron Energy-systeem. Als uw systeem zich binnen het bereik van een 4G-netwerk bevindt, dan zal het data naar de VRM-website sturen zodat u het systeem vanaf uw smartphone kunt volgen. De module voegt GPS-tracking toe, registreert uw trips en plaatst een geo-hek rondom de installatie. U zult per e-mail een waarschuwing ontvangen als het systeem buiten het geo-hek komt.

Victron Energy biedt meerdere 4G-modules en de GlobalLink 520-modem die, gedurende de eerste vijf jaar, zonder abonnement en maandelijkse kosten, gebruikt kunnen worden. Bekijk onze 4G-modems Bekijk onze GlobalLink 520

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

House battery

The house battery stores power for the boat’s electrical system. Large yachts come with large power demands and the house battery should have a very large capacity.

For a house battery you can choose from two types: lead-acid and lithium. There are various reasons to favour one over the other. Here are a few common ones:

  • Choose Lead-Acid when:
  • Use occasionally
  • Lower purchase cost
  • Weight and space are not an issue
  • Normal charging
  • Choose Lithium when:
  • Use daily
  • Lower cost per cycle
  • Weight and space considerations
  • Fast charging

Isolation Transformer

An isolation transformer prevents electrolytic corrosion. The transformer is mounted directly behind the shore power connector on board. It blocks DC currents that might leak through the shore power earth terminal. These currents can cause corrosion to all metal parts under water, like the hull, propeller, shaft, etc. The isolation transformer should have the same power rating as the incoming shore power.

It’s a misunderstanding that galvanic corrosion occurs only in metal and aluminium hulls. In fact it can occur on any boat as soon as a metallic part (the shaft and propeller) is in contact with water. Galvanic corrosion will quickly dissolve your sacrificial anodes, and attack the shaft, propeller and other metal parts in contact with water as soon as the boat is connected to the shore-side supply. It might therefore be tempting not to connect the ground conductor: this is however extremely dangerous because Ground Fault Current Interrupters will not work nor will a fuse blow in case of a short circuit to a metal part on the boat.

The safe option is to use an isolation transformer for metal boats or boats with bigger systems, sized in line with how much Watts the boat will consume from shore power.

Inverter/Charger

A large yacht will take a three phase shore power supply. The large generator on board will also deliver three phases; it will run most of the day. A smaller second generator (in hybrid combination with the batteries) could be used with less people on board. a super silent version could power the air conditioning at night when it’s hot out there, or the floor’s heating when it’s cold. Without airconditioning, the inverter/charger can supply power from batteries during the night and act as a backup for the generator(s).

  • Victron inverter/chargers come with a handful of outstanding features:
  • PowerControl: automatically manage battery charging to prevent an overload of the generator or shore power.
  • PowerAssist: uses the batteries as a buffer to assist the generators or shore power during peak power demand.
  • Perfect power: even sensitive devices run flawlessly and uninterrupted on the pure sine wave power.
  • High peak-power: use heavy motorised equipment without overheating.
  • Optimize the use of a larger main generator and a smaller secondary generator.
  • Use the power stored in batteries to create a quiet generator free period.
  • Increase redundancy and safety.
  • Low self consumption.
  • Multiple Quattros can be joined to create a three phase supply upwards of 60kW (Victron can even size up to 180kVa, but that’s way too much for a Yacht).

Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator doesn’t have to be sized for the maximum load. You can use a smaller generator which is cheaper to install, uses less fuel and produces less noise. Also, peak demand can be met by combining the generator with Victron Quattro inverter/chargers.

A three phase inverter/charger system always consists of three interconnected inverter/chargers. Throughout the boat you’ll find three phase and single phase loads. The three phases are split into several single and three phase groups. Each group powers a number of devices. There is a switchboard in the boat, like you’ll find in your home.

Lynx ion BMS

The Lynx Ion BMS is a dedicated battery management system (BMS) that protects lithium batteries against deep discharges, overcharging and high temperatures. When critical values are exceeded, the BMS acts immediately: loads are disconnected physically in case of a deep discharge and charging is stopped when there is a risk of overcharging. High temperatures trigger an immediate end to both charging and discharging.

The Lynx Ion BMS is tailored for the 24 or 48 Volt HE lithium batteries. It comes in two ratings of 400 and 1,000 Amps to fit even the biggest systems. Loads and charging power are disconnected automatically in case of deep discharges, overcharges and high temperatures. Battery monitoring is built into the The Lynx Ion BMS; no separate battery monitor is needed.

MFD GX-integratie

Dankzij de integratie van Victron tussen onze GX-serie en diverse toonaangevende fabrikanten van multifunctionele displays kunt u eenvoudig een MFD aansluiten op het hart van uw energiesysteem, zoals de Cerbo GX of de Multiplus-II GX met GX. Eenmaal aangesloten kunt u het stroomsysteem van uw boot eenvoudig bewaken en bedienen, rechtstreeks op uw Glass Bridge.

3 Phase Loads

Everything is bigger on large luxury yachts. DC or single phase AC often isn’t enough to run the powerful thrusters, winches, pumps and pressure-washers. They need three phase AC to quench their thirst for power.

Professional kitchens and catering equipment come with appliances that take three phase AC. The boat might also have a three phase electrical boiler to provide hot water to several bathrooms and taps at the same time.

Examples of three phase equipment:

  • Heavy windlass
  • Heavy pumps
  • Hydrophore
  • Deck winches
  • Bow thruster
  • Stern thruster
  • Boiler
  • Professional kitchen equipment
  • Desalination plant
  • Air conditioning

Orion-TR Smart DC/DC charger

The Orion-Tr Smart DC/DC charger is used in dual battery systems, where the (smart) alternator and the start battery are used to charge the service battery (of equal or different voltages). The Orion Tr-Smart charger can be used in 12V or 24V systems and is suitable for both lead acid and lithium batteries and can be parallel connected to increase the output current.

Charging lithium batteries from the alternator

Alternators cannot be connected directly to most lithium batteries. A lithium battery will draw more current than the alternator can supply, which may result in alternator damage. A Orion-Tr Smart DC/DC charger solves this problem: it acts as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.

Please check your manufacturer for the maximum charging current of your alternator and size the configuration of DC-DC converters accordingly (the current rating of the DC/DC charger has to be less than the alternator’s current rating, or programmed to deliver less Amps).

Starter Battery

The starter battery is needed to start your boat’s engines. These batteries are different from house batteries and engineered to deal with a large discharge current. The starter batteries should be ready to go. Always use a BatteryCombiner to connect the starter batteries to the rest of the electrical system; it prevents an accidental drain of power.

Solar panels

More and more yachts area equipped with solar panels. Although they will never be able to cater for all the power needed, they can reduce the running time of the generator and fuel costs. Victron offers a wide range of highly efficient solar panels that are just perfect for marine use.

Shore Power

Usually shore power is available in the marina; it is used to run large AC equipment on board and recharge the batteries. Larger boats need a three phase supply. Sometimes shore power can’t provide enough power to cater for the total AC load of the boat. It might also just be single phase.

Often shore power is limited in how much power you can draw, i.e. just 10 Amps. Berths with higher ratings might not always be available. Victron inverter/chargers allow you set a maximum shore power current. Now you can charge your batteries and turn on any equipment without blowing a fuse. Thanks to Victron’s PowerAssist, the generator and batteries can automatically bridge the gap between supply and demand.

Sometimes shore power is less than perfect. You might run into voltage drops if you’re at the far end of the harbour. There could also be power surges, which could harm sensitive equipment on board. Victron’s inverter/chargers smooth out these problems and turn bad power into perfect power.

Solar charger

A solar charger harvests the power from the solar panels to charge the house batteries. Solar chargers have the same charging cycles as a regular, fully automatic, battery charger.

In a marine environment, the performance of solar panels changes constantly. Victron’s solar controllers use ultra fast maximum power point tracking to squeeze every drop of power out of the panels.

GX Touch

The GX Touch 50 display allows you to have an instant overview of your system and adjust settings in the blink of an eye. Simply connected to the Cerbo GX with one cable, its super slim 5 inch waterproof design and its top-mountable setup bring a lot of flexibility when creating a crisp and clean dashboard.

VictronConnect

All Victron products on your boat can be monitored and controlled from the palm of your hand. Just connect the VictronConnect App via Bluetooth and you’ll have direct access to values like battery voltage and current. You can also turn devices on or off, as well as change their settings.

See what the VictronConnect app can do

VRM - Victron Remote Management

Bewaken en beheren

Bewaak en beheer uw Victron Energy-systemen vanaf elke locatie en merk mogelijke problemen vroegtijdig op door waarschuwingen en alarmen in te stellen. Met VRM heeft u altijd een perfecte controle, waar u ook bent.

VRM werkt met een GX-apparaat zoals de Cerbo GX met een internetverbinding, de GlobalLink 520 of de GSM LTE 4-g voor kleinere systemen.

Bewaken

Bewaak in realtime de laadstatus van de accu, het stroomverbruik, de energie-opbrengst van de zonnepanelen, het aggregaat en de netspanning. Optimaliseer de energie-opbrengst en het gebruik met historische grafieken en gedetailleerde analytische rapporten. Merk mogelijke problemen vroegtijdig op door waarschuwingen en de daaropvolgende alarmen in te stellen om definitieve storing van het systeem te voorkomen.

Beheren

Controleer eenvoudig het limiet van de invoerstroom van de walstroom, de schakelaar op de omvormer, het (automatisch) starten/stoppen van de aggregaten, of stel zelfs stille perioden in om te voorkomen dat het aggregaat midden in de nacht opstart. Met VRM kunt u elke instelling wijzigen, waarschuwingen opvolgen, diagnostiche controles uitvoeren en problemen oplossen, ongeacht waar u zich bevindt.

Bekijk al onze GX-apparaten

Lynx Smart BMS

De Lynx Smart BMS is een speciaal accubeheersysteem voor Victron Lithium Smart-accu’s. (zie hieronder voor lithium-accu's van derden). Er zijn meerdere BMS-en beschikbaar voor onze Smart Lithium-serie accu’s en de Lynx Smart is de meest uitgebreide en complete optie. De belangrijkste kenmerken zijn:

  • Ingebouwde 500 A-magneetschakelaar, gebruikt als terugvalbeveiligingsmechanisme en ook geschikt als bedienbare hoofdsysteemschakelaar op afstand.
  • Accubewaker die de laadstatus en andere gegevens aangeeft.
  • Waarschuwing voor vooralarmen: geeft een waarschuwing voordat het systeem uitvalt, bijvoorbeeld als gevolg van een een lage cel spanning.
  • Bluetooth voor gebruik met onze VictronConnect-app, voor installatie en bewaking.
  • Lokale bewaking en op afstand, met behulp van een Victron GX-apparaat, bijvoorbeeld de Cerbo GX.

Accubeheersysteem (Battery Management System)

Het speciale accubeheersysteem (BMS) beschermt de Victron Lithium Smart-accu’s tegen diepe ontladingen, overladen en hoge temperaturen. Als kritische waarden worden overschreden dan treedt het BMS direct in werking: belastingen worden fysiek losgekoppeld bij diepe ontladingen en het opladen wordt gestopt als er een risico op te veel laden bestaat. Hoge temperaturen leiden tot een onmiddellijk einde aan zowel het laden als het ontladen.

Accubewaking

Accubewaking is ingebouwd in de Lynx Smart BMS, zodat er dus geen aparte accumonitor nodig is. De accubank kan met VictronConnect via Bluetooth worden bewaakt, indien aangesloten op een GX-apparaat, en met VRM, onze oplossing voor bewaking op afstand.

Lynx-distributiesysteem

Dit product maakt deel uit van het modulaire Lynx-busbarsysteem dat ook de Lynx-distributeur levert, een modulaire DC-busbar met 4 DC zekeringen en die hun status bewaakt in VictronConnect, VRM en andere DC-aansluitingen, om de distributie, zekeringen, accubewaking en/of accu besturing af te handelen.

Lithium-accu's van derden

Het Lynx-busbarsysteem kan ook gebruikt worden voor DC-distributie en de bewaking van lithium-accu's van derden. Vervang in dat geval de Lynx Smart BMS met de Lynx Shunt VE.Can voor het bewaken van een andere accu. Bekijk alle Lynx-modules

Lynx Distributor

The Lynx Distributor is a modular DC busbar, with locations for four DC fuses. It will monitor the status of each fuse, and indicate its condition with a LED on the front. When connected to a Lynx Smart BMS or Lynx Shunt, the status of the fuses will be visible in VictronConnect and VRM (when the Lynx Smart BMS is connected to a GX-device).

Multiple Lynx Distributors can be used to connect all the DC-loads and charge sources on one side of the BMS, on the other side, a Lynx Power In (without fuses) or another Lynx Distributor (with fuses) can be used to connect the battery bank to the modular busbar.

Lynx Distribution system

This product is part of the modular Lynx busbar system that also provides the Lynx Smart BMS, a dedicated Battery Management System for Victron Lithium Smart Batteries (for non Victron Lithium batteries, use the Lynx Shunt).

Bekijk alle Lynx-modules

Uw browser lijkt de nieuwste technologieën, om deze sectie correct te zien, niet te ondersteunen; overweeg het gebruik van een moderne browser.

Duik in de wereld van maritieme energie

Zoek een leverancier in de buurt

Ons gevestigde wereldwijde netwerk van lokale Victron Professionals is toegewijd u te helpen bij het vinden van een optimale oplossing voor uw uitdaging.

Vertrouw op onze wereldwijde service

Bij Victron vinden we het belangrijk dat klanten snel en professioneel bediend en ondersteund worden. Dit is de reden waarom ons wereldwijde netwerk van Victron Professionals de hoogste technische know-how heeft en zich inzet om zo snel mogelijk reparaties uit te kunnen voeren,

Zodat u uw reis kunt beginnen of voortzetten, waar u ook heen gaat..